Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Ta ställning till Sverigedemokraterna!


Citerar terminator9:
Citerar Liquid Lion å du säger mig att svenska barn och svenska barn vars föräldrars föräldrars föräldrar invandrade till Sverige inte kan känna samhörighet?

Du verkar missförstå mig lite. Det jag säger är att grymt många människor vill att Sveige ska vara en nation och inte ett mångkulturellt samhälle. Handlar som sagt om en smula nationalism.



Hört uttrycket Sverige för svenskar? Det är fel att kalla oss för ursprungsbefolkning men tja, tror att även du skulle kunna avgöra vilka som räknas som svenskar idag osv.



Det är den sortens samhörighet jag pratar om



Nu får jag det att låta överdrivet med "nationalism" Sverige för svenskar" men lite det tänket har många, visst man kan kalla det konserativt.

Jag undrar hur dessa människor tänker. Precis som du säger så är det inget som händer över en natt utan tar några generationer. Och eftersom deras barns barnbarn skulle se ett mångkulturellt samhälle som naturligt, om den utvecklingen skedde, så skulle de knappast ta någon skada utav det.
  • 0
Citerar terminator9:
Det är den sortens samhörighet jag pratar om


Ofta känner jag större samrörighet med mina "multikulturella" kompisar än med korthåriga flaggviftande svenskar som gapar om svenska identiteten. Jag tycker bara att det är dumt att gruppera upp sig.
There are only 10 types of people in the world — those who understand ternary, those who don't, and those who mistake it for binary.
  • 0
Citerar The Haymaker:
Ofta känner jag större samrörighet med mina "multikulturella" kompisar än med korthåriga flaggviftande svenskar. Jag tycker bara att det är dumt att gruppera upp sig.

Jo det tycker jag också

Vill uppmärksamma er om att det är inte mitt sätt att tänka som jag tidigare skrev. Utan det finns många männiksor som tänker så, en hel del röstar på SD
Även den starkaste måste ta i när han skiter!
  • 0
Jag längtar efter att medlemmen Offer ska hitta sig till den här tråden! Han är ganska insatt i SD:s politik har jag för mig.
"No pit would be complete without a Freeman climbing out of it!"
  • 0
Citerar terminator9:
vill uppmärksamma er om att det är inte mitt sätt att tänka som jag tidigare skrev.

Jag har väl knappast påstått annat?
  • 0
Citerar Liquid Lion:
Jag har väl knappast påstått annat?

Och jag har inte påstått att du har påstått det

Nej men ville helt enkelt bara klargöra det, ifall nån skulle missuppfatta.
Även den starkaste måste ta i när han skiter!
  • 0
Citerar terminator9:
Och jag har inte påstått att du har påstått det

Därav "?".

Citerar terminator9:
Nej men ville helt enkelt bara klargöra det, ifall nån skulle missuppfatta.

Jag förstår.
  • 0
Citerar terminator9:
http://existenz.se/out.php?id=9145

Fan vilken skit, det där var ju renodlad propaganda.

Själv tycker jag att man borde dra ner ganska mycket på invandringen då det faktiskt har börjat gå lite långt.
The hand of faith is moving and his finger points to you!
  • 0
Citerar Imperiet:
Själv tycker jag att man borde dra ner ganska mycket på invandringen då det faktiskt har börjat gå lite långt.

På vilket sätt?
  • 0
SD kan lätt och slätt bara gå och dra något gammalt över sig. Point made
"The fate of destruction is also the joy of rebirth."
  • 0
Citerar Ryprus:
Säger inte det sig själv? Eftersom folk från andra kulturer kommer hit i extrema mängder och blir behandlade som kungar av den fruktansvärda svenska regeringen. Säger man något fel så är det direkt svensken som får problem. Nej Sverige borde satsa på att bli mer som Finland.


"Invandrare som blir behandlade som kungar" WTF?
"Säger man något fel så är det direkt svensken som får problem."

Vad är det du röker och hur ofta?
Skulle Sverige förlora sin identitet p.g.a. invandring? Har du missat poängen att den svenska "identiteten" och kultur är inga statiska ting som aldrig förändras? Alla kulturer, inklusive den svenska kulturen har genom åren sakta men säkert tagit till och från andra kulturer och är i ständig utveckling, alltid.

Du kanske också missade den största formen av kultur som smittar av sig inte kommer från invandrare, utan popkulturen. Hur mycket i vårt dagliga liv har inte en anknytning till popkultur. Majoriteten av all musik vi lyssnar på är inte svenskt, majoriteten av de filmer vi ser är inte svenskt, majoriteterna av kläderna vi köper är inte svenska, spel vi spelar. Vi har massvis med fraser och ord som inte är svenska utan som vi tar från det vi utsätts för och som inte kommer från invandrare.

Svenska kungahuset, internationell symbol och reklam för Sverige och som har ett hörn i "svenska identitet" är som alla vet ursprungligen från Frankrike och t.o.m. ett franskt efternamn. Nuvarande konungens mor, likt Sveriges drottning, var ursprungligen från Tyskland. Konungens mor var dessutom barnbarnsbarn till drottning Viktoria av Storbritannien.
Sedan har vi pièce de résistance; hon lärde sig dessutom aldrig att tala svenska, men nej nej, det är invandringen som tar kål på kulturen.

My god, svenska kulturen as we know it, kommer att dö ut och vi kommer bo i lerhyddor, äta hummus hela dagen och stena våra kvinnor så fort dem visar sina handleder.

Så sluta spy upp quasi-domedagsprofetior angående den "svenska kulturen".

Citerar terminator9:
Här kommer lite intressant fakta om svensk invandring som gör att man kan förstå varför folk kräver att den minskas.

http://existenz.se/out.php?id=9145


Slå upp deras källor och när du ändå är pågång, slå upp info om vilka det är som gav ut det där flygbladet. Så jävla skrattretande att det egentligen inte förtjänar att kommenteras alls.
  • 0
Jag som är kurd kommer att rösta på Sverigedemokraterna i nästa val. Jag gör det endast för att jag tycker invandrarpolitiken är så fel. Sverige borde stå på sig.
iPwn
  • 0
  • Missing Avatar
  • miss
Citerar Destroyah18:
SD kan lätt och slätt bara gå och dra något gammalt över sig. Point made


Varför?
  • 0
Citerar Imperiet:
Fan vilken skit, det där var ju renodlad propaganda.


Citerar The Aco:
Slå upp deras källor och när du ändå är pågång, slå upp info om vilka det är som gav ut det där flygbladet. Så jävla skrattretande att det egentligen inte förtjänar att kommenteras alls.


Och detta baserar ni på vad?
Gamers may debate what is a "feature" and what is a "bug", but to programmers the difference is obvious. A "bug" is a feature you can revert, while a "feature" is a bug you can't fix.
  • 0
Citerar The Haymaker:
Citerar Yellow_Bastard:
Och vad gör invandrarna som förändrar vår svenska identitet?


Driver gatukök! kebab, korv, pizzerior. Länge sedan jag såg en svenskdriven pizzeria. Men det är väl jag det.


Jag, min bror och mina kompisar har ett små trick för att veta om det är en bra pizzeria.

1. Ser de bakom disken svenska ut, spring ut!
2. Plus för varje icke svenskt ord de yttrar.
3. Ju mer brytning destå bättre.
4. Berättar de om något från sitt hemland kommer du få en fantastisk måltid.

Slutsats: Svenskar kan inte laga pizza, kebab eller dyl. Var glad för invandringen!
+1 För falafeln på senare år!
We don't see things as they are, we see them as we are - Agathodaimon
  • 0
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=572&a=501206&previou
sRenderType=2


En rätt intressant inlägg av den gamle riksdagsledamoten Mauricio Rojas (fp).

Mauricio Rojas avslöjar ny Brå-rapport: Förhållandena i Sverige kan inte förklara skillnaderna mellan olika invandrargrupper. På onsdag presenterar Brottsförebyggande rådet rapporten "Brott bland svenskar och invandrare". Den visar att invandrarnas generella överrepresentation när det gäller registrerad brottslighet ligger på lite över hundra procent. För grövre brott, exempelvis mord, dråp, misshandel mot obekanta och våldtäkt, är siffran 300-400 procent. Men samtidigt som invandrare från vissa länder inte alls begår brott oftare än infödda svenskar gör invandrare från andra länder det i mycket stor omfattning. Det är bara olikheterna i invandrarnas sociokulturella arv som kan ge en tillfredsställande förklaring till skillnaderna i brottsbelastning mellan olika invandrargrupper. Ämnet har ansetts vara tabu, men måste nu komma upp till ytan, skriver folkpartiets integrationstalesman Mauricio Rojas.
Gamers may debate what is a "feature" and what is a "bug", but to programmers the difference is obvious. A "bug" is a feature you can revert, while a "feature" is a bug you can't fix.
  • 0
Citerar Visualdarkness:
Citerar The Haymaker:
Citerar Yellow_Bastard:
Och vad gör invandrarna som förändrar vår svenska identitet?


Driver gatukök! kebab, korv, pizzerior. Länge sedan jag såg en svenskdriven pizzeria. Men det är väl jag det.


Jag, min bror och mina kompisar har ett små trick för att veta om det är en bra pizzeria.

1. Ser de bakom disken svenska ut, spring ut!
2. Plus för varje icke svenskt ord de yttrar.
3. Ju mer brytning destå bättre.
4. Berättar de om något från sitt hemland kommer du få en fantastisk måltid.

Slutsats: Svenskar kan inte laga pizza, kebab eller dyl. Var glad för invandringen!
+1 För falafeln på senare år!


Det där var bland det dummaste jag har hört.¨Jag hoppas du skämtar.
Gud är bög.
  • 0
Citerar The Aco:
Citerar Ryprus:

Skulle Sverige förlora sin identitet p.g.a. invandring? Har du missat poängen att den svenska "identiteten" och kultur är inga statiska ting som aldrig förändras? Alla kulturer, inklusive den svenska kulturen har genom åren sakta men säkert tagit till och från andra kulturer och är i ständig utveckling, alltid.


Tack för någon som förstår hur det fungerar.


Kultur ÄR INTE statisk, utan dynamisk. Vilken kultur är det som vi ska hålla fast vid? Är det kanske dagens kultur, 80-talets, renässansens eller kanske vikingatidens?
Vår uppfattning om svensk kultur är inte densamma som vikingens, 1700-tals bondens eller ens våra morfäders. Med största sannorlikhet har inte jag samma uppfattning av svensk kultur som någon i denna tråd.

Kulturen utvecklas i samklang med samhällets och individers utveckling. Skulle inte den utvecklingen existera skulle vi fortfarande offra "slavar" under våren till blot.

----------------------------------------------------------------------------

Citerar Cobain_Lennon:
Citerar Visualdarkness:
Det där var bland det dummaste jag har hört. Jag hoppas du skämtar.


Inget skämt
Baserat på mina och mina vänners erfarenheter!

Om det är tillåtet att ha fördomar mot invandrare om att de är mördare och våldtäktsmän, så tycker jag att det är förhållandevis harmlöst att som svensk ha fördomar mot svenska pizzabagare.

Testa knepen du!

PS: Det var skrivet med glimten i ögat, men inget skämt att det i de flesta fallen bakas bättre pizzor av 1:gen. invandrare ;)
We don't see things as they are, we see them as we are - Agathodaimon
  • 0
  • H4X
  • H4X
Citerar Destroyah18:
SD kan lätt och slätt bara gå och dra något gammalt över sig. Point made


Fucking aye.
  • 0
Jag förstår inte hur man kan rösta på Sverigedemokraterna. Visst, vår invandrarpolitik nu är absolut inte den bästa, då vi placerar ut invandrare i förorter till stora städer, och på så vis grupperar dem. De måste känna sig väldigt oönskade här om vi bara skickar hela högen till dåliga och fattiga områden.

Sverigedemokraterna har fel, dock, vi bör inte minska eller dra ner på invandringen. Vi måste satsa mer på att försöka se till att invandrare får det bra i Sverige, och att de inte känner sig som en underlägsen minoritet.
  • 0
Det finns inget parti som jag hatar så mycket som Sverigedemokraterna, när dom var på min skola när jag gick i högstadiet så sa dom om dom van skulle dom skicka ut alla utläningar, dom gör alla brott, dom tar våra jobb och skattepengar, dom är bara problem.

När dom var på ett gymnasium jag kanske skulle gå på så var dom där och skulle ha tal, dom hade börjat prata, det kom in en svart lärare och några svarta elever, Sverigedemokraterna packade ner allt och stack direkt.

Inte rassister? MY ASS, så jävla vidrigt av dom.
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Citerar Siegfried:
Det finns inget parti som jag hatar så mycket som Sverigedemokraterna, när dom var på min skola när jag gick i högstadiet så sa dom om dom van skulle dom skicka ut alla utläningar, dom gör alla brott, dom tar våra jobb och skattepengar, dom är bara problem.


Sa dom verkligen ordagrant så?
  • 0
Citerar Yellow_Bastard:
När medlemmarna är exmedlemmar i Sverigepartiet och den rasistiska kampanjen Bevara Sverige Svenskt så kan de ju inte hymla om att de faktiskt är rasister.

Att bevara Sverige svenskt syftar inte till att hålla Sverige fri från utlänningar, utan att behålla svenska traditioner i Sverige och är därigenom inte något rasistiskt.
The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
  • 0
Citerar thording:
Citerar Siegfried et finns inget parti som jag hatar så mycket som Sverigedemokraterna, när dom var på min skola när jag gick i högstadiet så sa dom om dom van skulle dom skicka ut alla utläningar, dom gör alla brott, dom tar våra jobb och skattepengar, dom är bara problem.

Sa dom verkligen ordagrant så?


Ja faktiskt, och han som var på mitt högstadie var till och med i 60 års åldern
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Citerar Siegfried:
Ja faktiskt, och han som var på mitt högstadie var till och med i 60 års åldern


Att dom tyckte utländska medborgare snodde våra jobb och skattepengar?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!