Svenska
Gamereactor
nyheter
Blair Witch

Det kommer finnas strider i Blair Witch

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

En av de mer oväntade utannonseringarna på Microsofts E3-presskonferens var Blair Witch, vilket utvecklas av Bloober Team. Att döma utifrån den hittills enda tillgängliga trailern, siktar man på att återskapa känslan från framför allt den första filmen, och i en intervju hos Bloody Disgusting berättar Barbara Kciuck och Maciej Glomb från just Bloober Team mer om detta. Tydligen kan vi bland annat vänta oss strider:

"We are convinced that to create a truly horrifying horror experience in a video game you have to make the players feel vulnerable. When introducing new encounter mechanics we don't really want to change that. What we want to do is to diversify gameplay mechanics. We already experimented with chase and stealth sequences and with Blair Witch we want to try yet another type of combat in which you will be finally able to defend yourself. Having said that we try to design it in such a way that it still feels as you're a pray not a hunter."

Utöver detta, verkar det också som att tidsresor är en del av spelmekaniken:

"As the reveal trailer suggested, Bloober Team's Blair Witch will also feature time loops. However, without spoiling anything, let me just say that they are not the Groundhog Day-style loops. They are not there to help you make your situation better in the end. Blair Witch uses them for much more sinister reasons."

Tror du att Bloober Team kan göra ett bra spel baserat på Blair Witch?

Blair Witch

Relaterade texter

1
Man of Medan vs Blair Witch

Man of Medan vs Blair Witch

ARTIKEL. Skrivet av Jonas Mäki

Två skräckspel med helt olika upplägg släpptes ungefär samtidigt. Det är dags att bestämma vilket av dem som egentligen är bäst!



Loading next content