Vi gillade faktiskt Days Gone när spelet lanserades 2019, men trots god försäljning var Playstation Studios så besvikna på produkten att de valt att inte göra en uppföljare, trots att utvecklaren Bend Studio velat detta. Skaparna har inte gjort någon hemlighet av att de kände sig svikna av moderbolaget och John Garvin, som var en av två directors för spelet, har varit mest kritisk. Och nu är han i farten igen, tre år senare.
När en Twitter-användare ifrågasatte varför Days Gone inte fick mer hyllningar från recensenter svarade Garvin med följande (nu borttagna) meddelande:
Han erkänner som synes att spelet hade några tekniska problem i början, men lägger skulden på kodarna trots att han ledde projektet. Sedan rör han sig dock på tunn is. Det är ingen hemlighet att många recensenter av någon anledning inte slutför storyfokuserade titlar innan de delar med sig av sina tankar, men punkt tre har skapat mest debatt. Att kalla recensenter som inte gillade den numera berömda "Promise to ride me as much as you ride your bike"-repliken för "woke" är definitivt något som går att diskutera.
Att Garvin fortfarande är sur över recensionerna och Sonys agerande är glasklart, och visst fog för detta finns såklart, men efter tre år kunde han väl ha besparat sig detta?