Svenska
Gamereactor
nyheter
Cuphead: The Delicious Last Course

Cuphead: The Delicious Last Course är redan en miljonsäljare

Expansionen nådde platina-milstolpen snabbare än grundspelet gjorde, och Studio MDHR är såklart tacksamma...

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i

Cuphead är ett av de spel som bevisar att flera förseningar och ändringar av inriktning inte nödvändigtvis är något dåligt, och när spelet äntligen lanserades till PC och Xbox 2017 blev det genast en succé.

HQ

Framgången fortsatte när Switch-versionen släpptes 2019 och upprepades igen när det var dags för en Playstation-premiär 2020. Och det verkar som om spelvärldens kärlek till fantastisk design och tecknad action är starkare någonsin förr. Efter mindre än två veckor på marknaden är expansionen Cuphead: The Delicious Last Course nu en miljonsäljare, och Studio MDHR skriver att det faktiskt behövdes mindre tid än för originalspelet att nå detta (även om det nu släpptes till sex format samtidigt), och tillägger:

"From start to finish, The Delicious Last Course was a true labour of love. We challenged ourselves every step of the way to deliver the most ambitious design, animation, and music we had ever created to tell the story of Ms. Chalice, and craft a fitting conclusion to this part of Cuphead and Mugman's journey. In the many years that have passed since we set out to make the game that would become Cuphead, we have come to think of this trio of plucky heroes as friends of ours, and the fantastical world of the Inkwell Isles they inhabit as a place we ourselves have been to."

Du kan läsa vår recension av expansionen här. Har du spelat Cuphead: The Delicious Last Course ännu, och är du överraskad av framgången?

Cuphead: The Delicious Last Course

Relaterade texter



Loading next content