Häromdagen kunde vi berätta att finska giganten Remedy öppnar en ny filial i Sverige, och att de ska anställa folk under det kommande året. Det lär behövas eftersom den finska studion har många bollar i luften för tillfället. Bland annat arbetas det på en uppföljare till Control samt ett multiplayer-spel förlagt i samma universum, och de utvecklar även singleplayer-komponenten till actionfesten CrossfireX, som baseras på den sydkoreanska serien Crossfire.
Men nu är tydligen CrossfireX snart färdigt. I den senaste kvartalsrapporten framgår det att lanseringen av spelet inte längre beror på utvecklingen i sig, utan snarare på när utgivaren Xbox Game Studios och rättighetsinnehavarna Smilegate väljer att släppatiteln:
"Our dedicated team for Crossfire's HD Story Mode and CrossfireX is currently focused on finetuning and polishing the technical details of the story version of the game to provide the best quality and gaming experience. Crossfire's HD story mode and CrossfireX game launches are getting closer, and the exact timing of the launches is at the discretion of Smilegate and its publishing partners."
Multiplayer-delen av CrossfireX utvecklas av Smilegate Entertainment själva. Tanken var att det skulle komma i år, men vi gissar att Microsoft inte vill släppa det samtidigt som Halo Infinite, så vi förmodar att det dyker upp tidigt 2022 istället.