Svenska

Förbannelsen

Skrivet av wwwHolmiz den 23 november 2022 kl 09:52

Något måste jag gjort då allt jag beställer får en förbannat lång leveranstid. Vänner beställer och jag hör dem kvittra glatt:

"Härligt! Beställde igår och fick leverans idag!"

Beställde ju ett nytt VR Headset - Pico 4. Mitt första leveransbesked var att det skulle skeppas från Holland 15 oktober. Sedan dess har jag varje vecka fått ett mail med texten "Sorry, we will send it next week...".

Igår tröttnade jag och annullerade ordern. Hade nämligen sett att ett svenskt varuhus hade över 100 st i deras lagerbutik med texten "Beräknad leveranstid, 1 dagar". Beställde, men borde noterat att leveranstiden stod i pluralis... för inte f-n kommer jag få min efterlängtade Pico 4 idag inte. "Torsdag mellan klockan 10:00 - 16:00" heter det nu.

Beställde även en ny speldator från en annan svensk leverantör och där var jag noga med att de skulle ha datorn i lager för snabb leverans. Nu har det gått flera dagar och fortfarande har den status "Order mottagen". Status "Behandlas" och "Skickats" borde varit förbockade för länge sedan. 

Men jag är van att vänta. Mina danska vägghögtalare har än så länge rekordet på 6 månader.

Jag sitter nu och funderar starkt på om jag förargat någon högre makt på något sätt. Vad har jag gjort? Vet att jag alltid duktigt använder blinkers när jag kör bil samt ler förstående mot äldre i kassan när de sakta räknar ihop kontanter för att betala sin matkasse. Är ju så fantastisk att jag en gång till och med betalade matkassen för en medmänniska som glömt sitt kreditkort. Nåja. Frågade om han hade Swish, vilket han hade. Jag betalade och han Swishade. Fick till och med 50 kr extra för att jag var så snäll.

Så, vad har jag gjort?

Kan det vara för att jag är för snäll? Lite av en utdöende art. Är ju rätt gammal med barnbarn och en fru som jag varit ihop med i 33 år. Kanske anser den dära högre makten att det är nog nu. Jag har fått tillräckligt av det goda. Jag kan helt enkelt vänta lite. Suck.

HQ