Jag kunde inte låta bli och köpte dlc-paketet Call to Arms för spelet Mechwarriors 5. Basspelet är fortfarande underhållande trots repetition och avsaknaden av en bra berättelse. Med lite moddar finns ändå ett rikt och underhållande spel. Detta tillägg ger oss en ny mech och varianter på äldre maskiner som kan bära en ny vapenklass. Även om jag inte riktigt tycker att katanas, svärd, spikhandskar och liknande passar jättebra i Mechwarrior universumet är det ett roligt tillskott här. Jag uppskattade närstrid lite mer än jag borde. Den nya roboten Hatchetman med sin yxa går att låsa upp genom uppdrag tidigt i spelet. Dessa paket stör varken kampanjen eller sandlådeläget utan de byggs in som extra saker du kan göra under spelets gång.
Inte för att jag förväntade mig något i stil med minnesvärda rollspel eller actionspel i spelvärlden med fokus på narrativ. Men Mechwarrior 5 som jag har börjat spela måste nog ha det i särklass sämst skrivna manus bland AAA titlarna i år. Så jag säger att vi får denna ur vägen direkt, det finns inget i närheten bland storbudgetspelen i år. De har en fenomenal licens vad gäller narrativ, berättelse och annat men slarvar bort det direkt. Även om röstskådespelare som är stora i spelvärlden är med. I början dör ens pappa och jag förstod inte att den man spelar ens var släkt med denna person eller viktig, jag trodde det bara var vaktmästaren/ingenjören som ofta måste dö först i många spel för effekt. Detta är verkligen dåligt på en nivå som man måste anstränga sig för att få till. Kan man hantera denna bit av spelet så har man annars en beroendeframkallande spel- loop som underhåller uppdrag efter uppdrag.