Detta spel var så lovande på förhand. Ett år efter release och spelet har fått flera uppdateringar och DLC:s varav flera av dem varit helt gratis. Spelet har haft ett bra stöd av utvecklarna och det verkar som communityn är alive and well som det heter. Men det känns inte som det när jag spelar spelet. Själva huvudspelet är rent utav dåligt, och det är synd med tanke på hur mycket detalj och universum de byggt upp, men detta bara kastas bort i sketna och svår-navigerade menyer och ett bokstavligt ton sidemissions utan variation, vilket tröttar ut något enormt. Sedan har vi ju då gameplay-aspekten av spelet. Jag tokdiggar Tredje-persons spel men här blir det lite väl jobbigt med en något bångstyrig kamera och en karaktär som inte kan skjuta ordentligt från skydd utan att träffa sagda skydd trots att både kamera och crosshair visar rött på fienderna.
När Bungie sa sig vara klara med Halo-serien efter Reach var jag uppgiven. En av mina absoluta favoritserier och min introduktion till Microsofts svarta låda var, enligt alla prognoser över. Bungie hade som avsikt att utforska andra serier och nya universum att väva. Ur askan föddes 343 Industries som tog över Bungies fackla och bar denna vidare, men detta får tas i ett senare inlägg.
Det är nu ett bra tag sedan jag för första gången testade Star Wars: The Old Republic. Jag hade länge haft ögonen på det men kände att jag inte hade någon vidare lust att ta mig betala varje månad. Istället så läste jag på en del om själva spelet och dess "lore" (mycket intressant läsning) för att en dag se att de släppt en "free to play" verision av spelet.
Jag spenderar helgen hemma i Hälsingland nu och firar min far i efterskott, vilket betyder att jag inte har tillgång till min krysslåda utan får nöja mig med det utbud som min laptop har att erbjuda. (Vilket jag är mer än nöjd med)