Svenska
Gamereactor
nyheter
Diablo IV

Blizzard: "Vi jobbar på för fullt för att lösa problemen"

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Det var många av de som förbokat spelet som stod och ivrigt stampade i den digitala farstun när betan till Diablo IV öppnade sina portar. Långt fler än Blizzard förväntat sig tydligen för deras servrar mäktade inte riktigt med som vi kunde rapportera om igår, och spelare möttes inte bara av timmeslånga köer utan också disconnects från tjänsten. Det var kort och gott svårt att inte dra paralleller till den katastrofala lanseringen av Diablo III.

Men nu svär Blizzard på att jobbar hårt för att lösa problemen och i ett inlägg på tillverkarens officiella forum meddelade en talesperson följande:

"The team is working through some issues behind the scenes that have been affecting players and causing them to be disconnected from the servers. For the time being, we are managing the rate of players entering the game until we have a full fix for the disconnection issues."

"We are actively working on these issues for this weekend. Once these are resolved we will be able to increase the influx of players and queue times will be significantly reduced."

Utöver detta arbetar teamet också på flera andra problem som rapporterats av användare. Däribland att man inte kan gå med i andra grupper, rubberbanding mellan olika zoner och att spelet drar oroväckande mycket RAM likväl som GPU.

För de som inte förbokat kommer betan öppna den 24:e mars och hålla på till den 26:e och det kommer bli intressant att se om problemen hinner lösas fram tills dess.

Vad är dina intryck och förhoppningar kring Diablo IV hittills?

Diablo IV
Välkommen till helvetet.

Relaterade texter

Diablo IVScore

Diablo IV

RECENSION. Skrivet av Patrik Severin

Patrik har hittat skatter, dränkt ruiner i blod och jagat Sanctuarys skapare i denna intensiva och uppslukande uppföljare...



Loading next content