Svenska
Gamereactor
nyheter
Armored Core VI: Fires of Rubicon

Armored Core VI: Fires of Rubicon erbjuder "en hård utmaning"

FromSoftware är inte redo att kompromissa med svårighetsgraden denna gång heller, så räkna med en styv uppgift...

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Nyligen dök producenten Yasutaka Ogura från FromSoftware upp på Taipei Game Show för att prata lite om Armored Core VI: Fires of Rubicon, som alltså är studions nästa stora titel. De har tidigare sagt att spelet kommer skilja sig från studions tidigare alster, men det finns en sak som de inte ändrar: svårighetsgraden.

Ogura sade under eventet att spelet ger "en stor utmaning för spelarna":

"In this game, as always, we have striven to create a game that poses a stiff challenge for our players, and I'm confident we have achieved that," Ogura said. "Our approach to the issue of difficulty level in Armored Core 6 is slightly different to other titles, in that the most distinctive feature of the Armored Core series is the combination of parts to customize the player's mech. As this lies at the title's core, it is really the adjustment of these parts that is the key to overcoming difficulties in the game. This is the point on which we placed most emphasis, in combination with the action system. We have designed a game that rewards using the most appropriate actions in each situation to overcome difficulties and attain a sense of achievement."

Det är ännu inte känt när Armored Core VI: Fires of Rubicon har premiär eller när vi ska få se gameplay, men det är meningen att det ska ha premiär under 2023.

HQ
Armored Core VI: Fires of Rubicon

Relaterade texter

Armored Core VI: Fires of RubiconScore

Armored Core VI: Fires of Rubicon

RECENSION. Skrivet av Joakim Sjögren

Efter att ha varit förpassad till avbytarbänken i 10 år så är Armored Core äntligen tillbaka. Vi har testat Fires of Rubicon för att se om förväntningarna har infriats.



Loading next content