Svenska
Gamereactor
nyheter
Call of Duty: Modern Warfare II

Analytiker väger in på effekterna av Call of Duty på Game Pass

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Det har blivit många rundor och resor kring Microsofts föreslagna uppköp av Activision Blizzard med mycket av retoriken fokuserad på Call of Duty och hur det vore illa för industrin om ett så gigantiskt varumärke blev plattformsexkusivt helt plötsligt. Nu har även analytikern Piers Harding-Rolls också vägt in på diskussionen och nämner hur uppköpet definitivt hade haft en positiv inverkan på antalet Game Pass-prenumeranter.

"As we know, the games sector is not like other entertainment markets, In-game and DLC monetisation dominates the wider sector and is the largest part of the console market, although the monetisation share is much more even than, say, the mobile games market. The ability to deploy hybrid monetisation, for example subscriptions and in-game monetisation or advertising, adds to the commercial viability of services such as Game Pass. I'm not expecting subscriptions to dominate the games sector, but I do believe that adding new releases into these services gradually undermines the commercial robustness of the premium business model for console games."

Harding-Rolls fortsatte även genom att förklara hur nya AAA-spel krävs för att driva en prenumerationstjänst vilket också är anledningen till att både Microsoft och Sony varit så upptagna med att köpa upp spelstudios.

"Premium games will continue to exist of course, especially the biggest titles, but I do think there is an inherent tension between these monetisation models, which is really only strongly evident in the AAA games market, centred on console,"

Han kommenterar även vidare kring förvärvet av Activision Blizzard och menar att affären avsevärt kunnat påverka antalet prenumeranter.

"If Call of Duty is added day-and-date to Game Pass, it will have a notable impact on subscriber numbers," he says. "Additionally, the inclusion of Warzone with added Game Pass perks will help with engagement and retention. Call of Duty is regular and big enough to provide a meaningful bump to the subscription opportunity, which in turn may result in publishers reviewing their AAA budgets, product, and monetisation strategies."

I skrivande stund har Microsoft cirka 25 miljoner betalande kunder på sin tjänst vilket är tio miljoner färre än planerat vid denna tidpunkt.

Hur stor inverkan tror du att Call of Duty hade haft som "day one"-spel på Game Pass?

Call of Duty: Modern Warfare II
Sonys värsta mardöm.

Relaterade texter



Loading next content